W trzecim kwartale 2017 roku Apple udało się ponownie wskoczyć na pierwsze miejsce pod względem liczby sprzedanych wearables. Nieco gorzej, aczkolwiek również bardzo dobrze w tym samym okresie poradziły sobie także Xiaomi i Fitbit. Pozostali gracze nie mieli już tyle szczęścia.
Jak wynika z danych, przedstawionych przez Canalys, od początku lipca do końca września 2017 roku Apple sprzedało w sumie 3,9 miliona urządzeń. Ogromna w tym zasługa Apple Watch series 3 w wersji z wbudowanym modemem LTE, która była rozchwytywana przez klientów. Co ciekawe, badacze z Canalys są zdania, że smartwatch mógłby sprzedać się jeszcze lepiej, gdyby nie problemy z jego dostępnością na niektórych rynkach, spowodowane wspomnianym już, wielkim i nadspodziewanym popytem. W sumie na nadgarstki użytkowników – według szacunków – trafiło około 800 tysięcy egzemplarzy tego modelu.
Xiaomi w trzecim kwartale 2017 roku sprzedało w sumie 3,6 miliona wearables, natomiast Fitbit 3,5 miliona. Warto dodać, że obie firmy odnotowały wzrost popytu na swoje urządzenia. W tym okresie ich udział w całym segmencie sprzętów noszonych wyniósł – odpowiednio – 21% i 20%. Jest to więc niewiele mniej niż udało się zdobyć Apple (23%).
Na czwartym i piątym miejscu pod względem liczby sprzedanych wearables ulokowały się – odpowiednio – Huawei (6%) i Samsung (5%). Jak wynika z obliczeń Canalys, w przypadku Huawei jeden smartwatch przypadał na 14 sprzedanych flagowców z serii P i Mate, natomiast u Samsunga był to jeden inteligentny zegarek na 23 sprzedane flagowce. Pierwszy z ww. dostarczył na rynek 200 tysięcy egzemplarzy Huawei Watch 2, natomiast drugi pół miliona sztuk Gear S3.
Jak zauważają specjaliści z Canalys, Samsung, Apple i Huawei skupiają się przede wszystkim na urządzeniach klasy premium, które stanowią uzupełnienie ich high-endowych smartfonów. W dodatku pierwsza dwójka z ww. tworzy swój własny ekosystem, obejmujący także sprzęty z innych segmentów.
Łącznie w trzecim kwartale sprzedano 17,3 miliona wearables, co oznacza spadek o 2%. Badacze z Canalys uważają, że Google powinno wykazać się większym zaangażowaniem w platformę Android Wear i razem z producentami zegarków uatrakcyjnić urządzenia z tym systemem operacyjnym na pokładzie. W przeciwnym wypadku Zielony Robocik może przegrać w starciu z systemami Apple, Fitbita i Samsunga.
Źródło: Canalys