Xiaomi w Polsce rośnie w siłę. Według oficjalnego dystrybutora urządzeń tej firmy w Polsce, ABC Data, miniony kwartał był bardzo dobry pod względem sprzedaży nowych smartfonów Xiaomi.
Mówimy o danych zgromadzonych przez dystrybutora ABC Data i GfK, należy więc założyć, że sumarycznie zajęcie polskiego rynku przez Xiaomi jest większe. W skład statystyk nie wchodzą na przykład smartfony sprzedane w dystrybucji operatorskiej, a tych przecież też jest sporo.
„Smartfony Xiaomi zdobywają coraz większe udziały w rynku, zarówno w Polsce jak i regionie CEE. Zgodnie z danymi GfK udział smartfonów marki Xiaomi w rynku retail w Polsce wynosi już 7,5%, a na całym rynku litewskim aż 7,1%. To najlepiej dowodzi, że ABC Data, jako pierwszy oficjalny dystrybutor tej marki w Unii Europejskiej, jest wyjątkowo cennym partnerem biznesowym.”
– Andrzej Kuźniak, wiceprezes zarządu ABC Data
Dystrybutor aktywnie rozwija współpracę z Xiaomi, w efekcie czego spółka osiągnęła 60% wzrost sprzedaży w III kw. 2017 roku wobec II kwartału bieżącego roku. Taki skok z kwartału na kwartał to naprawdę spore osiągnięcie. Oznacza to też stale rosnącą liczbę użytkowników smartfonów Xiaomi z wolnej sprzedaży w Polsce.
Skonsolidowany zysk netto ABC Data w III kwartale 2017 roku wzrósł do poziomu 9,2 mln złotych, co oznacza, że był ponad trzykrotnie wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (2,9 mln zł).
Niebawem na polski rynek trafi cała gama nowych urządzeń od Xiaomi. Oprócz smartfonu Mi MIX 2, będziemy mogli kupić też elektryczną hulajnogę, kamerę sportową, smartlampę czy oczyszczacz powietrza.
https://www.tabletowo.pl/2017/11/14/do-polski-juz-w-grudniu-trafi-mi-mix-2-i-kilka-innych-produktow-od-xiaomi-sa-ceny/
źródło: materiały prasowe