Właściciele OnePlus 5 zaczęli zgłaszać pojawienie się bardzo osobliwego problemu, który na pierwszy rzut oka trudno zauważyć. Otóż podczas przewijania strony internetowej lub timeline’a Twittera można zauważyć, że niektóre treści z kanału mają dziwne opóźnienie w przesuwaniu się względem innych, tworząc iluzję rozciągania się.
Trudno określić, co jest przyczyną takiego zachowania wyświetlacza (o ile to niego dotyczy problem). Teorii jest kilka. Jedna z nich dotyczy nietypowego sposobu montowania i układu podzespołów w OnePlus 5. YouTuber z kanału JerryRigEverything po rozebraniu nowego flagowca firmy na kawałki stwierdził, że sporo części zamontowanych jest na dole urządzenia. Nie oznacza to, że wyświetlacz jest zainstalowany „do góry nogami” (jak sądzą niektórzy), ale może mieć wpływ na zachowanie smartfona.
Programiści z forum XDA poprosili OnePlusa o oficjalne stanowisko w sprawie pływających ekranów. Oto ono:
OnePlus 5, tak jak wszystkie nasze urządzenia, wykorzystuje komponenty najwyższej jakości, w tym wyświetlacz OLED. Otrzymaliśmy informacje od niewielkiej liczby użytkowników, którzy zgłaszali, że podczas przewijania treści zauważają subtelny efekt wizualny. Jest to całkiem normalne. W OnePlus 5 nie stosujemy różnych ekranów – nie ma między nimi różnicy.
Mamy tu stosunkowo długi wywód, który zasadniczo oznacza: „takie życie!” albo „przyzwyczajajcie się!”. Zwróćmy uwagę na to, czego nie przekazano w tym komunikacie, a zorientujemy się czego się (nie) spodziewać.
Skoro zdaniem OnePlusa wszystkie komponenty są najwyższej jakości i firma nie widzi w niczym problemu, to nie powinniśmy czekać na jakąś aktualizację, która poradziłaby coś na efekt rozciągającej się galaretki podczas przewijania treści. Nie ma sensu też kontaktowanie się z serwisem, ponieważ zdaniem producenta nie jest to wada fabryczna – w jego opinii takie zachowanie smartfona to nie awaria. A skoro nic nie jest zepsute, to nie ma czego naprawiać.
Ciekaw jestem, ilu użytkowników OP5 dostrzegło tę przypadłość w swoim smartfonie. Nie może być ich zbyt dużo, skoro OnePlus w ten sposób uspokaja swoich klientów. Prawda?
źródło: GSMarena, XDA Developers