Chodzi o statystykę finansową pierwszego kwartału 2017 roku. W trzy miesiące LG udało się uzyskać przychód w wysokości 12,7 mld dolarów. Ale to nie jest czysty zysk, bo LG „na czysto” zarobiło znacznie mniej, zaś Samsungowi po odliczeniu wszystkich kosztów, wpłynęło na konto 8,7 mld dolarów.
Zyski firm można porównywać z tymi, które udało się im uzyskać w poprzednich latach, w tym samym okresie. Porównywanie tych dwóch firm bezpośrednio, trochę mija się z celem, bo mają one różne struktury – działy zajmują się różnymi sektorami rynku i ich przychody mają odmienne źródła.
LG
I tak, LG uzyskało wynik lepszy o 9,7% w porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku. Sam zysk wyniósł 798,3 mln dolarów, co jest nieprawdopodobnym skokiem w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku – aż o 82,4%. To najlepszy wynik firmy od 8 lat, spowodowany głownie wzrostem sprzedaży w dziale Home Appliance & Air Solutions.
Dział mobilny jakoś ciągnie – odnotował 2,61 mld dolarów przychodu, co jest nieznacznym wzrostem w stosunku do pierwszych trzech miesięcy 2016 roku (2%). Ostatecznie sekcja „komórkowa” wygenerowała 176 mln dolarów straty, ale to i tak sukces, bo rok temu LG Mobile szorowało brzuchem po dnie, przynosząc stratę kosztowniejszą o całe rzędy wielkości.
Najlepiej LG poradziło sobie na rodzimym rynku, zwłaszcza dzięki świetnemu przyjęciu nowej serii K – sprzedaż smartfonów producenta na własnym podwórku wzrosła o 54%.
SAMSUNG
U Samsunga jest o tyle ciekawa sytuacja, że firma osiągnęła zysk w wysokości 8,7 miliarda dolarów, sumując wszystkie działy tego producenta. Jednak sam dział telefonii komórkowej zarobił nieco mniej niż w Q1 2016, mimo tego, że sprzedał więcej smartfonów niż w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku.
Winę za taką niezgodność przypisuje się zainteresowaniu modelem Galaxy S8 – ludzie czekali na nowego flagowca firmy, oszczędzali pieniądze i wstrzymywali się z kupnem nowego urządzenia, nawet, gdy Samsung obniżył cenę Galaxy S7. Sprzedaż urządzeń bardziej budżetowych w tym samym czasie jednak wzrosła.
Koniec końców, pierwszy kwartał 2017 roku był dla Samsunga bardzo dobry, gdyż w historii firmy tylko raz zdarzył się lepszy wynik. Sukcesu można doszukiwać się przede wszystkim w przynoszącemu spore dochody biznesowi półprzewodników.