Instagram Stories ma już dziennie więcej użytkowników niż Snapchat. Obecnie korzysta z nich każdego dnia 200 milionów ludzi. Nadchodzą trudne czasy dla aplikacji z ikoną duszka na żółtym tle.
Trudno o dokładne dane ze strony Snapchata. Serwis raportował jeszcze w styczniu 150 milionów unikalnych użytkowników dziennie, a w lutym zgłosił ich ponad 158 milionów. Zakładając, że przyrost liczby użytkowników jest stały co miesiąc, można mówić o sporej przewadze Instagram Stories nad Snapchatem.
Snapchatowi nie jest łatwo. Choć firma wprowadziła małą rewolucję w sposobie dzielenia się treściami, walczy z konkurencją w postaci kolosa społecznościowego, jakim jest Facebook. To ta firma stoi za Instagramem, i z mniejszym lub większym powodzeniem wprowadza funkcje niemal żywcem przeniesione ze Snapchata w swoich aplikacjach – Instagramie, Facebooku, Messengerze i WhatsAppie.
Szczęście w nieszczęściu, że na innych platformach Facebooka tryb Stories nie stał się tak popularny, jak na Instagramie, a nawet odwrotnie – użytkownicy nieraz wyrażali głosy niezadowolenia, że firma próbuje „wciskać” tryb udostępniania tymczasowych zdjęć do wszystkich aplikacji, które jej podlegają. A Facebook nie ustawał w próbach po tym, jak osobne aplikacje, takie jak Slingshot i Poke okazały się niewypałem.
Giełda błyskawicznie zareagowała na wieść, że Snapchat staje się mniej popularny od swojego największego rywala. Akcje spółki spadły momentalnie o 1,4% do mniej niż 20 dolarów za udział.
źródło: The Telegraph