McDonald’s jest jednym z liderów (przynajmniej w moim odczuciu), jeżeli chodzi o wprowadzenie nowych rozwiązań, mających na celu przyspieszenie obsługi klientów, a tym samym skrócenie czasu oczekiwania na zamówienie. Firma sukcesywnie zwiększa też liczbę sposobów, w jaki można zamawiać jedzenie. Po wolno stojących automatach przyszedł czas na aplikację. Pierwsze testy ruszą już wkrótce.
Przynajmniej w mojej opinii automaty, służące do zamawiania jedzenia, to strzał w dziesiątkę. Dzięki nim znacznie szybciej można skompletować swój zestaw i za niego zapłacić. Nie da się bowiem nie zauważyć, że aktualnie klienci w większości przechodzą obok nich obojętnie i wolą odstać swoje w kolejce do „tradycyjnej” kasy.
Być może wynika to ze strachu przed „nowym”, albo też obawą, że obsługa tego ustrojstwa okaże się za trudna i będzie wstyd, bo przecież w McDonald’s praktycznie zawsze są tłumy. Ludzie bowiem z reguły potrzebują czasu, aby się do czegoś przyzwyczaić i zacząć z tego korzystać całkowicie naturalnie.
Podejrzewam jednak, że aplikacja, za pomocą której będzie można zamawiać i płacić za jedzenie, „przyjmie się” znacznie szybciej. Wszakże dla większości obsługa smartfona to żadne wyzwanie. Do tego na co dzień obsługujemy różne programy i jesteśmy przyzwyczajeni do korzystania z ich wszystkich możliwości. Dlaczego więc w tym przypadku miałoby być inaczej? No właśnie.
Poprzez aplikację można będzie także zamówić jedzenie w drive thru – wystarczy, że klient podjedzie do okienka i poda numer zamówienia. Chyba, że woli, żeby posiłek przyniósł mu bezpośrednio do samochodu pracownik restauracji.
Ciekawostką jest też, że jeżeli ktoś będzie miał zainstalowaną aplikację i wejdzie do restauracji i zbliży się do automatu, służącego do składania zamówień, to ten automatycznie go rozpozna i zaproponuje idealny zestaw, na podstawie wcześniejszych zamówień, a także preferowaną metodę płatności.
Niestety, testy aplikacji odbędą się tylko w Stanach Zjednoczonych. Jeżeli jednak przebiegną pomyślnie i klienci przekonają się do nowego sposobu składania zamówień, to z pewnością McDonald’s sukcesywnie będzie wprowadzać to rozwiązanie na inne rynki. Ja się już nie mogę doczekać, ponieważ na pewno skorzystam, gdy tylko nadarzy się ku temu okazja.
Źródło: Cashless; McDonald’s UK (zdjęcie wyróżniające)