Choć 2017 rok trwa już w najlepsze, to jeszcze nie wszyscy podzielili się z nami informacją, jak poradzili sobie przez cały 2016 rok. W tym gronie znalazł się również Play – fioletowy operator opublikował raport za ubiegły rok dopiero teraz, przy okazji targów MWC 2017 w Barcelonie. W sumie trochę dziwne, że tyle zwlekano, ponieważ ogólnie rzecz ujmując – jest całkiem nieźle.
Na koniec grudnia 2016 roku Play osiągnął udział w rynku na poziomie 26,3%. W porównaniu z rokiem 2015, jest to więcej o 1,2 punktu procentowego. Jednocześnie odnotowano też dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA (ang. earnings before interest, taxes, depreciation and amortization, czyli zysk przed odliczeniem różnych kosztów, takich jak podatki czy amortyzacja).
Całkowita baza klientów w 2016 roku wzrosła w porównaniu do 2015 roku o 1,9 p.p. do 14,41 miliona, natomiast udział klientów kontraktowych z 50% do 58%. Baza abonencka zwiększyła się o 264 tysięcy netto (wzrost o 1,9 p.p. rok do roku). Przychody od użytkowników wyniosły 3,432 miliarda złotych.
W 2016 roku Play był drugim co do wielkości operatorem infrastrukturalnym w Polsce. Co ciekawe, sieć dość mocno odczuła efekty rejestracji kart pre-paid (stracono ich około milion), a mimo to i tak udało się zwiększyć łączną bazę klientów w stosunku do roku poprzedniego.
Źródło: informacja prasowa Play