Dane za 2016 rok pokazują jasno: aplikacje to dynamicznie rozwijający się rynek. W ubiegłym roku użytkownicy ściągnęli o 15% więcej programów, a także korzystali z nich o 25% dłużej. Cieszą się z tego również deweloperzy, którzy odnotowali przychody aż o 40% wyższe niż w 2015 roku.
Przez cały 2016 rok użytkownicy pobrali łącznie ponad 90 miliardów aplikacji (oczywiście chodzi tu o liczbę pobrań, a nie ilość programów). Jest to o 13 miliardów więcej niż w roku poprzednim. Co ciekawe, największą „cegiełkę” dołożyli do tego Chińczycy, którzy w ostatnich dwunastu miesiącach znacznie chętniej zaglądali do App Store’a (usługi Google wciąż nie są bowiem oficjalnie dostępne w tym kraju).
Co równie interesujące, większy wzrost pobrań zaobserwowano w kategoriach innych niż Gry. W przypadku iOS największą popularnością cieszyły się Finanse, Podróże oraz Foto i Video, natomiast w Sklepie Play – Produktywność, Narzędzia i Społecznościowe.
W 2016 roku użytkownicy także znacznie dłużej korzystali z aplikacji. Od stycznia do grudnia używali ich łącznie przez ponad 900 miliardów godzin. Jest to aż o 150 miliardów więcej niż w 2015 roku. Wyniki byłyby nawet większe, jednak w tym przypadku wzięto pod uwagę wyłącznie urządzenia z Androidem, w dodatku „wyłączając” te, używane w Chinach.
2016 rok był także bardzo udany dla twórców aplikacji. Od stycznia do grudnia zarobili bowiem oni łącznie 35 miliardów dolarów. Jest to aż o 40% więcej niż w 2015 roku. W tymże roku wzrost, w porównaniu do 2014 roku, był widocznie mniejszy.
W tej kwestii również użytkownicy z Chin odegrali znaczącą rolę. Wygenerowali bowiem oni aż połowę wzrostu (rok do roku) zarobków twórców aplikacji, dostępnych w App Store. Jak wynika z raportu, Chińczycy najwięcej pieniędzy wydawali na gry.
Jednak w innych częściach świata jest bardzo podobnie. Aplikacje z tej kategorii wygenerowały łącznie 75% (App Store) i 90% (Sklep Play) przychodów ww. sklepów. Jednym z najbardziej dochodowych tytułów było oczywiście Pokemon GO, które zarobiło aż 950 milionów dolarów!
W 2016 roku najchętniej pobieranymi na całym świecie aplikacjami były: Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram i Snapchat (pierwsze cztery są własnością Facebooka). Najbardziej dochodowe programy ostatnich dwunastu miesięcy to natomiast: Spotify, LINE, Netflix, Tinder i HBO Now.
Źródło: App Annie przez TechChrunch