Jedną z rzeczy, do której Apple przykłada bardzo dużą wagę, jest wygląd urządzeń. Bardzo starannie wykonane, ładne produkty z logiem nadgryzionego jabłka podobają się praktycznie każdemu. Od jutra możemy sycić swe oczy tym pięknem, podziwiając… nową książkę Apple – Designed by Apple in California.
Właściwie książkę powinienem zastąpić słowem „album”, ponieważ poza przedmową, nie ma tam praktycznie żadnego tekstu. Zamiast niego, znajdują się tam zdjęcia – jest ich dokładnie aż 450. Wszystkie fotografie zostały wykonane specjalnie na tą okazję przez Andrew Zuckermana i przedstawiają wszystkie produkty Apple, zaprezentowane na przestrzeni ostatnich 20 lat.
W przedmowie do książki, Jonathan Ive pisze m.in., że:
Chociaż jest to książka o designie, nie jest o zespole projektowym, procesie tworzenia czy rozwijaniu produktu. Jest to obiektywna reprezentacja naszej pracy, która, ironicznie, opisuje kim jesteśmy. Opisuje jak pracujemy, nasze wartości, troski i cele. Mamy nadzieję, że jest to określone przez to, czym się zajmujemy niż to, co robimy.
Ive dodaje również, że książka ta jest hołdem dla świętej pamięci Steve’a Jobsa. Wyraża także nadzieję, że będzie ona dobrym źródłem dla studentów wszystkich dyscyplin projektowych.
Album pojawi się w sprzedaży w dwóch rozmiarach: mniejszym za 199 dolarów (~825 złotych) i większym za 299 dolarów (~1250 złotych). Zakupów można dokonywać od jutra na stronie Apple i w wybranych salonach (w Polsce – niestety? – nie). Ich pełną listę znajdziecie na stronie Apple (podlinkowana w źródle).