Kolejny gorszy kwartał dla producentów tabletów i kolejne spadki na rynku. Wygląda na to, że obniżajace sięzainteresowanie tabletami to już stała tendencja, którą bardzo trudno będzie odwrócić. W stosunku do 2015 roku sprzdaż tabletów spadła o 12%.
Takie informacje za drugi kwartał 2016 podała firma IDC. W stosunku do poprzedniego roku, w drugim kwartale 2016 sprzedaż tabletów spadła o 12,3%. Spadki zanotowali główni producenci sprzętu, ale też mniejsze firmy. Samsung – aż 24,5%, zaś Apple – główny dostawca tabletów na rynku – ponad 9%.
Wzrosty sprzedaży notują natomiast nowe firmy, które – podobnie jak na rynku smartfonów – dopiero zaczynają swoją walkę o klienta. Huawei zanotowało wzrosty o 71%, zaś Amazon – 1208,9%. Dobrze radzi sobie też Lenovo, które sprzedało więcej tabletów w ostatnim kwartale – wzrost o 3,1%. Ogólnie jednak sytuacja tabletów nie rysuje się dzisiaj pozytywnie.
Większość tabletów, jakie są dzisiaj na rynku, pochodzi od Apple’a i Samsunga. Zaś obie te firmy nie tylko nie radzą sobie najlepiej, ale – wydaje się – nie mają też pomysłu na nowe tablety. Apple co prawda próbuje przekonać do siebie nowych użytkowników za pomocą iPada Pro, jednak jest to bardziej pomysł przejęty z tabletu Surface, niż własna idea.
Trend spadkowy na rynku tabletów będzie zapewne się pogłębiał – przynajmniej, póki główni producenci nie zaproponują nam nowych rozwiązań. Możliwe jest też, że za jakiś czas dojdzie do przetasowań na rynku. Tak jak w przypadku smartfonów większą rolę mogą zacząć odgrywać chińscy producenci, którzy dotychchczas kryli się w cieniu. Wydaje mi się jednak, że podstawowy problem kryje się w braku dobrych pomysłów na tablety.
Źródło: IDC