W pierwszym kwartale 2016 roku rynek smartfonów zanotował pierwszy w historii spadek – zarówno względem poprzedniego trymestru, jak i analogicznego okresu w roku poprzednim. Kolejne trzy miesiące przyniosły jednak znaczną poprawę i sytuacja wróciła na właściwą ścieżkę.
Różne agencje, zajmujące się badaniem poziomu sprzedaży smartfonów, szacują, że w drugim kwartale 2016 roku na rynek trafiło od 315 do 330 milionów tych urządzeń. Jednak w każdych zestawieniach ścisłe podium należy do Samsunga, Apple i Huawei.
Koreańczycy w drugim kwartale 2016 roku sprzedali około 80 milionów smartfonów. Duża w tym zasługa ogromnej popularności tegorocznych flagowców, czyli Galaxy S7 i Galaxy S7 Edge, które trafiły już do rąk 27 milionów użytkowników. To, w połączeniu z mniejszym naciskiem na segment budżetowców, przyczyniło się również do wzrostu średniej ceny (ASP – Average Selling Price) smartfona tej marki.
Apple w drugim kwartale 2016 roku udało się dostarczyć na rynek 40 milionów iPhone’ów. W przeciwieństwie jednak do Samsunga, koncern z Cupertino zanotował pod tym względem kolejny spadek – nie tylko w porównaniu do poprzedniego kwartału, ale również analogicznego okresu rok wcześniej. Warto też zauważyć, że mamy tutaj powtórkę z rozrywki, ponieważ w Q1 2016 także zobaczyliśmy spory regres.
Huawei, który jest trzeci na podium, w drugim kwartale 2016 roku sprzedał 31 milionów smartfonów. Analitycy zaznaczają jednak, że założony przez Chińczyków cel, czyli dostarczenie do rąk klientów 140 milionów urządzeń w 2016 roku, jest bardzo ambitny, choć osiągalny. Muszą tylko ciągle pobijać swoje rekordy sprzedażowe.
Źródło: Canalys przez TechChrunch