Chiny to bardzo ważny, aczkolwiek niezwykle trudny – o czym dotkliwie przekonało się choćby Sony – rynek. Dla Samsunga również nie jest on zbyt łaskawy. Już trzeci rok z rzędu koreański koncern notuje spadek przychodów ze sprzedaży w tym kraju.
Roczny przychód Samsunga ze sprzedaży smartfonów w Chinach w 2013 roku wyniósł 40,1 trylionów wonów (34,9 miliardów dolarów). Rok później było to już tylko 33 trylionów wonów. W ubiegłym, 2015 roku kwota ta spadła do 31 trylionów wonów.
W 2013 sprzedaż w Chinach zapewniła 18% wszystkich wpływów koncernu. W 2014 roku było to już 16%, a rok później – 14%. Samsung więc ewidentnie ma problem, ponieważ spadek jest zauważalny i dla takiego giganta znaczący. Kiedyś pod względem sprzedaży zajmował 1. miejsce – obecnie jest to dopiero piąte.
Samsung jednak ze wszystkich sił stara się powrócić na pozycję lidera w Chinach. Ma mu pomóc w tym rozbudowana oferta, której mogą pozazdrościć mieszkańcy innych krajów oraz zakrojona na szeroką skalę promocja tegorocznych flagowców.
Źródło: The Korea Herald