Kolejne raporty i statystyki tylko utwierdzają nas w przekonaniu, jak wielki sukces osiągnął Huawei. A ten nie byłby możliwy, gdyby nie obecność na wielu rynkach – w tym europejskim. Gemius zbadał, jak w ciągu roku zmieniła się popularność urządzeń chińskiej marki w środkowo-wschodniej części Starego Kontynentu.
Pod uwagę wzięto ruch na krajowych stronach internetowych, odwiedzanych na urządzeniach marki Huawei w styczniu 2015 roku, a następnie w styczniu 2016 roku. Następnie porównano i zestawiono zebrane w ten sposób dane, czego dokładny efekt możecie zobaczyć powyżej.
Pierwszym wnioskiem, jaki nasunął się badaczom jest taki, że ogólnie rzecz biorąc, urządzenia marki Huawei nie cieszą się w Europie zbyt dużą popularnością. Jednak w aż 10 na 18 badanych państwach ich udział w ruchu na rodzimych stronach internetowych wzrósł.
Jednym z takich krajów jest właśnie Polska. Jeszcze rok temu, czyli w styczniu 2015 roku, odsetek użytkowników urządzeń marki Huawei, odwiedzających polskie strony www wynosił zaledwie 0,8%. Rok później, czyli w styczniu 2016 roku, ta liczba wzrosła ponad czterokrotnie, do 3,5%. Jest to bez wątpienia niebywały sukces chińskiego producenta, że w tak krótkim czasie zdołał przekonać do swoich produktów tak dużo nowych klientów. A już szczególnie na Słowacji, gdzie udziały zwiększyły się z 3,9% w 01.15 do 7% w 01.16.
Największy spadek zanotowano natomiast na Białorusi (12,7% 01.15 vs 8,6% 01.16), Chorwacji (3,1% 01.15 vs 2,1% 01.16), Rosji (1,4% 01.15 vs 1% 01.16) oraz Bułgarii (3,1% 01.15 vs 2,7% 01.16). Jedynym krajem, gdzie sytuacja przez rok nie uległa zmianie była Ukraina (0,5%).
Źródło: Gemius