Wszyscy znają wymienione w tytule marki. Ich popularność oraz poparta sukcesami obecność w wielu różnych segmentach przekłada się na ich bardzo wysoką wartość. Te, jakimi mogą pochwalić się Apple, Google oraz Samsung uznano bowiem za największe na świecie. W TOP 10 znalazło się jednak jeszcze kilka przedsiębiorstw powiązanych z branżą telekomunikacyjną.
Wartość Apple oszacowano 145,9 miliardów dolarów. Jest to o 17,6 miliardów dolarów więcej niż w roku ubiegłym (128,3 miliardów dolarów). Drugie miejsce zajmuje Google, które względem poprzedniego roku zanotowało podobny wzrost – 17,5 miliarda dolarów (z 76,7 do 94,2 miliarda dolarów). Co ciekawe, rok temu to Samsung zajmował drugą lokatę, jednak w tym spadł na trzecie z wartością wynoszącą 83,2 miliarda dolarów (wzrost tylko o 1,5 miliarda dolarów z 81,7 miliardów dolarów).
W TOP 5 znalazł się jeszcze Amazon z wartością 69,6 miliardów dolarów oraz Microsoft, wart 67,3 miliardów dolarów. Pełne TOP 10 przedstawia się następująco:
Warto zauważyć, że pomiędzy pierwszym, a ostatnim miejscem jest ponad 100 miliardów dolarów wartości różnicy. Dodatkowo aż 8 na 10 najbardziej wartościowych marek na świecie pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Wyjątkiem jest południowokoreański Samsung oraz chińska China Mobile. W tabeli widać również, że Microsoft jako jedyny nie zwiększył, ani nie zmniejszył (w znaczącym stopniu) swojej wartości, za to Walmart (także jako jedyny) zanotował 5% spadek względem poprzedniego roku.
Źródło: Brand Finance przez The Korea Herald