Microsoft Surface Pro 4

W 2015 roku Microsoft sprzedał o 50% więcej urządzeń z serii Surface niż się spodziewano

Wczoraj przedstawiliśmy Wam dane, jak tablety radziły sobie na rynku w 2015 roku. Analitycy z IDC zaobserwowali przy okazji, że rozwiązania hybrydowe cieszą się stale rosnącą popularnością wśród klientów. Skorzystał na tym m.in. Microsoft, osiągając wyniki dużo lepsze od oczekiwanych.

Urządzenia z serii Surface przez 12 miesięcy 2015 roku sprzedały się łącznie w 6 milionach egzemplarzy. Co ciekawe, tylko w ostatnim kwartale ubiegłego roku do rąk użytkowników trafiło ich 2,5 miliona sztuk, co stanowi aż 40% całości. Te szacunki dość mocno różnią się o tych, autorstwa analityków z IDC. Przypomnijmy, że ich zdaniem Microsoft sprzedał w tym okresie tylko 1,6 miliona urządzeń z linii Surface (podczas gdy Apple 2 miliony iPadów Pro).

Źródła z Tajwanu są nieco zaskoczone, że gigant z Redmond osiągnął tak świetny wynik. Wcześniej szacowano, że przez cały 2015 rok sprzeda on „zaledwie” 4 miliony tych urządzeń. Biorąc jednak pod uwagę obecnie panujące trendy, szacuje się, że segment rozwiązań hybrydowych nadal będzie rosnąć, a to przełoży się na kolejny wzrost sprzedaży – tym razem o 30%, do 8 milionów egzemplarzy w 2016 roku.

Microsoft, publikując wyniki finansowe za 2015 rok udowodnił, że linia Surface ma się świetnie i generuje naprawdę spore (i stale rosnące) przychody. Dzisiejsze doniesienie jest kolejnym tego potwierdzeniem. Oczywiście Amerykanie nie zamierzają spocząć na laurach – podobno w przygotowaniu są już kolejne urządzenia, a ich premiery możemy spodziewać się w drugiej połowie bieżącego roku.

Źródło: DigiTimes