Smartfony Samsunga z Tizen OS stają się coraz ciekawszą propozycją

Samsung Z3 z Tizen OS może już wkrótce pojawić się na europejskich rynkach. Koreańczycy stale pracują nad tym, aby system ten przyciągał kolejnych klientów i jak najwięcej producentów aplikacji.

Smartfony z Tizen OS do tej pory stanowiły ciekawostkę w Europie, z uwagi na brak oficjalnej dystrybucji. Samsung Z1 sprzedawany jest m.in. w Indiach i Bangladeszu, gdzie sobie bardzo dobrze radzi – tylko w ciągu pół roku od daty premiery znalazł ponad milion nabywców. Z tego powodu, Tizen OS zajmuje obecnie drugie miejsce wśród najpopularniejszych systemów operacyjnych w Indiach, jeśli chodzi o budżetowe smartfony. Oznacza to, że udało mu się wyprzedzić nawet Windows Phone. To niebywały sukces i bardzo dobre prognozy na przyszłość. Nie dziwi więc, że Koreańczycy zdecydowali się zaprezentować kolejnego przedstawiciela serii Z.

Wszystko wskazuje na to, że pojawi się on w sprzedaży również w Europie. Chociaż nie padła jeszcze żadna oficjalna zapowiedź, to rosyjski portal Mobile-Review, który testował Samsunga Z3 przeznaczonego dla Rosji, zauważył, że jego nazwa kodowa to SM-Z3000F. Smartfony z serii Galaxy, które trafiają na europejski rynek, w swoich oznaczeniach również zwykle posiadają dodatkową literę „F”. Dodatkowo, urządzenie to posiada moduł LTE, którego nie ma w wariancie azjatyckim, a który coraz częściej pojawia się w budżetowych propozycjach dostępnych w sprzedaży na Starym Kontynencie. Bardzo możliwe więc, że Samsung Z3 pojawi się wkrótce w kolejnych krajach.

Koreańczycy chcąc podnieść jeszcze bardziej atrakcyjność Tizen OS i mając na uwadze fakt, że urządzenia z nim znajdują coraz więcej nabywców, postarają się o to, aby nie zabrakło aplikacji w dedykowanym sklepie. Aby to osiągnąć przygotowali specjalną promocję dla deweloperów. Dzięki niej, aż do 31 grudnia 2016 roku wszystkie zyski uzyskane ze sprzedanych programów powędrują właśnie do nich. Od 1 stycznia 2017 roku podział przychodów odbywać się będzie zgodnie z polityką sklepu.

Jest to niewątpliwie korzystne rozwiązanie dla wszystkich ze stron. Zyskają na tym zarówno deweloperzy (większe zyski), użytkownicy (więcej aplikacji), jak i sam Samsung (więcej klientów).

Źródło: SamMobile 1, 2, 3, Ubergizmo (grafika wyróżniająca)