Pod koniec tego miesiąca poznamy nowe smartfony z serii Nexus. Tym razem zadebiutują dwa telefony, a za ich produkcję będą odpowiadać Huawei i LG. Równie szybko nadchodzi prezentacja BlackBerry Venice, który pojawił się na pierwszym przeglądzie wideo. Z kolei Samsung pracuje nad nowym szkłem ochronnym, czyli godnym rywalem dla najnowszych Gorilla Glass, mającym znaleźć zastosowanie nie tylko w urządzeniach mobilnych.
Co ciekawe, nowe Nexusy mają nazywać się 5X i 6P – nie jest to ostatecznie potwierdzone, ale coraz więcej na to wskazuje. Pierwszy z nich będzie pochodził od LG. Zaoferuje 5,2-calowy ekran Full HD, sześciordzeniowego Snapdragona 808, 3 GB, aparat 13 Mpix i baterię 2700 mAh – niezła propozycja za około 400 dolarów, wzbogacona dodatkowo szybkimi aktualizacjami.
Z kolei Huawei stworzy Nexusa 6P. Względem poprzednika zostanie wyposażony w mniejszy ekran QHD o przekątnej 5,7, a nie 6 cali. Moim zdaniem rozsądna zmiana. Oprócz tego będzie miał ośmiordzeniowego Snapdragona 810, 3 GB RAM, aparat 13 Mpix, kamerkę 8 Mpix i 32 GB pamięci wbudowanej – nadchodzi niezły flagowiec z najnowszym Androidem 6.0 Marshmallow. Oficjalnie nowe google’owskie urządzenia poznamy 29 września w San Francisco.
BlackBerry natomiast ma spore problemy z dotrzymaniem w tajemnicy nowego modelu lub też planuje w taki sposób zwrócić na siebie uwagę. Pomijając już te sprawy, Venice zapowiada się na jeden z najlepszych smartfonów, jakie trafią na rynek w tym roku. Najnowszy wideoprzegląd tylko potwierdza wcześniejsze doniesienia i zdjęcia. Kanadyjski slider będzie działał pod kontrolą czystego Androida uzupełnionego o dodatkowe usługi i zabezpieczenia od BlackBerry. Sama specyfikacja ma prezentować się następująco: 5,4-calowy ekran AMOLED o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli, Snapdragon 808, 3 GB RAM, aparat 18 Mpix i slot kart microSD.
https://www.youtube.com/watch?v=a2-bR5zFbzw&feature=youtu.be
Interesujące wieści dotarły do nas z koreańskiego urzędu patentowego. Otóż Samsung zastrzegł nazwę „Turtle Glass”, co oznacza prace nad nowym szkłem ochronnym, bezpośrednim konkurentem dla Gorilli Glass i spółki. Koreańczycy planują zastosować swój nowy produkt w większości własnych urządzeń, począwszy od telewizorów, poprzez smartfony, a kończąc na aparatach. Jestem ciekaw, jaką wytrzymałość zaoferuje finalna wersja „żółwia”.
Wyświetlacze OLED stają się coraz popularniejsze i są coraz bliżej pod względem popularności zwykłych ekranów LCD. Według statystyk IHS iSuppli w drugim kwartale wartość pierwszego segmentu wyniosła już 2,49 miliarda dolarów (wzrost z 1,521 mld dolarów z końca roku), a drugiego 4,73 miliarda (w porównaniu do 6,462 miliarda z ostatniego kwartału 2014 roku). Taka sytuacja jest spowodowana głównie mniejszymi niż kiedyś cenami produkcji organicznych matryc.
źródło: DroidLife przez AndroidHeadlines; KIPRIS przez International Business Times; Baka Mobile przez xda-developers; IHS iSuppli przez xda-developers