Po opublikowaniu szczegółowych statystyk sprzedaży smartfonów oraz tabletów, przyszedł czas, aby sprawdzić, jak chętnie kupowane były różnego rodzaju urządzenia ubieralne, czyli m.in. opaski czy smartwatche. Łącznie przez drugi kwartał 2015 roku do klientów trafiło 18,1 miliona sztuk takiego sprzętu, co stanowi poprawę o aż 223,2% względem zeszłorocznego rezultatu. Kto najwięcej stracił, a kto zyskał w tym wyścigu?
Pierwsza pozycja należy nadal do Fitbita, który zwiększył sprzedaż swoich akcesoriów o 158,8 %. Trudno się temu specjalnie dziwić, ponieważ w ich ofercie znajdziemy wiele praktycznych i prostych w obsłudze wearables. Niewątpliwie celna strategia w czasach, gdy większość osób chce dbać o swoją kondycję, a od takich urządzeń oczekują przede wszystkim niezawodności.
Sporym zaskoczeniem dla wielu będzie „dopiero” druga pozycja Apple. W sumie po Watchu wszyscy oczekiwali znacznie więcej, więc i tak liczba 3,6 miliona sprzedanych egzemplarzy robi wrażenie. Szczególnie, że konkurencja, wykorzystująca Android Wear czy Tizena w swoich smartwatchach, radzi sobie znacznie gorzej. Zobaczymy, czy w drugiej generacji inteligentnego zegarka Kalifornijczycy usuną większość wad z pierwowzoru, czyli krótki czas pracy, niezbyt intuicyjne menu i poprawią wygląd.
Podium uzupełniło Xiaomi. Ich Mi Band okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę, oferującym po prostu genialny stosunek ceny do oferowanych możliwości. Nadal niełatwo znaleźć godnego rywala dla tej opaski z Chin. Zestawienie uzupełnili Garmin i Samsung, którego śmiało możemy nazwać największym przegranym. Aczkolwiek nadchodzący Gear S2 może odmienić sytuację o 180 stopni.
Pięć największych firm, tworzących wearables: liczba dostaw, udział w rynku i wzrost rok do roku w drugim kwartale 2015 |
|||||||||||||
Producent |
2Q15 |
2Q15 |
2Q14 |
2Q14 |
Wzrost rok do roku |
||||||||
1. Fitbit | 4,4 | 24,3 | % | 1,7 | 30,4 | % | 158,8 | % | |||||
2. Apple | 3,6 | 19,9 | % | – | – | – | |||||||
3. Xiaomi | 3,1 | 17,1 | % | – | – | – | |||||||
4. Garmin | 0,7 | 3,9 | % | 0,5 | 8,9 | % | 40,0 | % | |||||
5. Samsung | 0,6 | 3,3 | % | 0,8 | 14,3 | % | -25,0 | % | |||||
Inni | 5,7 | 31,5 | % | 2,6 | 46,4 | % | 119,2 | % | |||||
Łącznie | 18,1 | 100,0 | % | 5,6 | 100,0 | % | 223,2 | % |
Wearables stają się coraz bardziej dopracowanymi urządzeniami, które zaczynają działają tak, jakbyśmy tego od nich oczekiwali. Na pewno najbliższe kwartały będą oznaczać spore wzrosty w tym segmencie.
źródło: IDC przez Business Wire, The Verge