Xiaomi to jeden z największych graczy na mobilnym rynku, w dodatku dobrze rozpoznawalny na całym świecie. W tym roku firma planuje utrzymać trzecią pozycję w sprzedaży smartfonów i dostarczyć do rąk klientów 80-100 milionów urządzeń. Czy uda jej się osiągnąć taki rezultat?
Przez pierwszą połowę 2015 roku Xiaomi dostarczyło do sklepów aż 35 milionów urządzeń. Moim zdaniem wynik godny pozazdroszczenia, szczególnie, że flagowe Mi5 i Mi5 Plus nie zostały jeszcze oficjalnie zaprezentowane. Na pewno wraz z ich wejściem na rynek, sprzedaż znacząco wzrośnie i Chińczykom uda się zdobyć ponad 80 milionów zamówień na sprzęt.
W odniesieniu sukcesu pomogą również inne modele – mid-end Mi4i czy też te z najwyższej półki, Mi Note oraz Mi Note Pro. W dodatku możemy liczyć, że w drugiej połowie tego roku nareszcie poznamy nowy tablet od Xiaomi, czyli Mi Pad 2. Cóż, na razie Chińczycy tylko obniżają cenę swojego starszego urządzenia.
Dla porównania w zeszłym roku na rynku pojawiło się 61 milionów sztuk urządzeń Xiaomi. Jestem ciekaw czy tej pięcioletniej firmie uda się kiedyś przegonić Samsunga i Apple – chociaż już sami muszą uważać na krajowych rywali, m.in. Huawei, Meizu czy ZTE.
źródło: Ubergizmo przez Phone Arena, GSM Arena