Według badań Digitimes Research, sprzedaż tabletów w trzecim kwartale tego roku okazała się lepsza, niż w tym samym czasie zeszłego roku. Jednak wynik nie jest porażający, ponieważ okazał się większy tylko o 1%. Apple nadal liderem, ale kto jest dalej?
Sprzedaż tabletów osiągnęła w trzecim kwartale 63,4 miliony sztuk, co – jak już pisałem – jest tylko o 1% lepsze w stosunku do 2013 roku. Liderem jest Apple, które sprzedało 15 milionów dachówek i poprawiło się o 6,4% w stosunku do zeszłego kwartału. Drugi jest oczywiście Samsung, a za nim znajduje się Asus i Lenovo. Pierwszą piątkę zamyka Acer, a dalej zobaczymy Amazona i Della.
Tablety niemarkowe osiągnęły sprzedaż na poziomie 26,2 milionów urządzeń, co jest wynikiem gorszym, niż w analogicznym kwartale zeszłego roku. Tajwańskie firmy radzą sobie coraz lepiej i udało im się sprzedać 23,13 milionów dachówek.
Najważniejszą rzecz w tym raporcie jest moim zdaniem to, że wzrost sprzedaży wyniósł jedynie 1%. To pokazuje, że nie ma już takiego szału na te urządzenia, co może być częściowo spowodowane phabletami, które skutecznie mogą zastąpić 7-calowce. A Waszym zdaniem to tylko chwilowa zadyszka i następny kwartał będzie dużo lepszy, czy może jest to już stały trend?