Jeśli mówić o kondycji finansowej LG, a dokładniej o tym, jak radzą sobie pod tym względem na rynku smartfonów i tabletów, to jeszcze jakiś czas temu firma była słabo oceniana. Okazało się, że dzięki tanim słuchawkom i urządzeniom z LTE, LG drugi kwartał 2014 roku zanotowało ponownie nad kreską, w dodatku zysk w porównaniu z poprzednimi okresami wzrósł.
Po znakomicie przyjętym modelu G2 wielu komentatorów zgodnie stwierdziło, że LG wraca do łask. Koreańczycy nie są już firmą, która musi gonić konkurencję. Teraz podążają swoim torem i wg mnie dobrze im to wychodzi.
W drugim kwartale bieżącego roku LG sprzedało 14,5 mln smartfonów. To o 18 procent więcej, niż w poprzednich trzech miesiącach. Jeśli porównać tę liczbę do drugiego kwartału 2013, to sprzedano o 20 procent więcej urządzeń. Zysk operacyjny to 84,8 mln dolarów. Wartość sprzedanego sprzętu to aż 3,51 mld dolarów – do tego pułapu LG nie sięgnęło od pierwszego kwartału 2010 roku.
Niestety, ale nie udostępniono konkretniejszych danych na temat działu LG Mobile Communications Company, czyli pionu firmy zajmującego się mobilnym światem. A szkoda, bo o ile wiadomo jak korporacja radzi sobie ze smartfonami, o tyle w temacie tabletów możemy się tylko domyślać liczby sprzedanych urządzeń.