Sposobów rozliczania się za aplikacje, gry, muzykę i filmy w Google Play (ostatnie dwie usługi weszły do Polski całkiem niedawno) jest sporo – tyle, że nie w Polsce. Dla nas przewidziane są póki co dwie możliwości: karta kredytowa/debetowa (choć nie każde są honorowane) oraz kod promocyjn. W innych krajach są również dostępne płatności przez PayPal, doliczane do rachunku operatora (w Polsce wyłącznie w Play i to w przypadku klientów abonamentowych) oraz karty podarunkowe. Prawdopodobnie pojawienie się ich w naszym kraju to kwestia czasu, ale zanim się to stanie, musimy uzbroić się w cierpliwość. Tymczasem potwierdzone zostało, że ostatnia z wymienionych przeze mnie opcji, czyli karty podarunkowe, trafią do Polski już niebawem.
Informacja jest już oficjalna, a jej potwierdzenie można znaleźć na stronie wsparcia Google Play (screen powyżej, link do strony – na końcu wpisu). Na razie konkretny termin pojawienia się w sklepach kart podarunkowych nie jest znany, wiadomo jedynie, że stanie się to „wkrótce”. Sugeruje to również pojawienie się oficjalnej strony z warunkami korzystania z kart upominkowych Google Play w Polsce – link.
Karty będą dostępne w trzech wariantach: za 50, 75 i 150 złotych.
Trudno nie stwierdzić, że pojawienie się kart podarunkowych w Polsce będzie dobrym ruchem – nie tylko dla samego Google, ale i użytkowników. Dotychczas wielu rezygnowało z zakupów w Google Play ze względu na konieczność podawania danych karty kredytowej (nie każdy chce to robić, nie każdy posiada kartę – nawet debetową). Może się zatem okazać, że dzięki temu wzrośnie ilość transakcji dokonywanych przez Polaków.