Nadchodzi kres linii Nexus?

1f8a9cf490f4f4e7d18b12853ca550e5

Możliwe, że Google zamierza zmienić swoją taktykę oferowania urządzeń z czystym Androidem. Obecna na rynku od 4 lat seria Nexus nie miała być skierowana do szerszego grona odbiorców, jednak mniej więcej w 2012 roku stała się poniekąd rozpoznawalną marką cieszącą się uznaniem z powodu świetnego stosunku jakości do ceny oraz oczywiście zawsze najnowszej wersji systemu na pokładzie.

Niemniej jednak nadal typowy Kowalski raczej o niej nie słyszał, a nawet jeżeli słyszał, to nie wiedział tak naprawdę nic z rzeczy, które wyróżniały te urządzenia na tle reszty. Od zeszłego roku Google drugim torem zaczęło rozprowadzać znane urządzenia wiodących producentów pod nazwą Google Play Edition, pozbawionych programowych modyfikacji producentów i pozostawionych z podstawową wersją Androida, oczywiście z natychmiastowymi aktualizacjami.

lg-g-pad-google-play-edition

 

Teraz mówi się o czymś pomiędzy. Linia Silver miałaby być produktami różnych, niezależnych producentów oraz posiadać czystą wersję systemu Google z gwarancją aktualizacji. Różnica między Google Play Edition polegałaby na tym, iż to Google byłby odpowiedzialny za architekturę urządzeń (czyli tak jak w Nexusach), a przynajmniej ich głównych podzespołów.  Tak więc byłaby pewnie jedna referencyjna płyta główna, do której stosowaliby się producenci, przy tym konkurując drugorzędnymi funkcjami, jak rozmiar ekranu czy aparat. Odmiennie od linii Nexus tutaj, to producenci wzięliby na siebie brzemię marketingu, więc byłoby to zwykłe urządzenie ofercie producenta, a nie produkt dla wybranych dostępny jedynie przez Sklep Play.

google-play-editions-19

 

Przypomina Wam coś taki układ? Bo mi Windows Phone, który jest dystrybuowany na bardzo podobnych warunkach, dzięki którym udało się tak jak Apple uniknąć problemu fragmentacji, jednocześnie zapewniając dywersyfikację dostawców sprzętu na rynek (jak u Microsoftu). Widocznie Google również chciałoby ugrać co nieco zmianą strategii, wcześniejszy nakaz umieszczania logo Androida na bootanimacji tegorocznych flagowców, do tego nowa linia produktów, ewidentnie widać, że firma chce promować swój system na większą skalę, przy tym redukując koszty promowania samej marki Nexus. Czy to dobrze? I tak i nie. Świetnie byłoby zobaczyć więcej łatwo dostępnych urządzeń na podstawowym Androidzie, jednak ciężko będzie mi przeboleć, że stanie się to kosztem obecnej linii urządzeń.

Źródło