Kiedy już wkrótce my, z uśmiechami na twarzach i zaczerwienionymi policzkami, będziemy witać nowy rok, na Tajwanie zostanie otwarta niejedna butelka szampana, a ku niebu uniesie się wiele życzeń pomyślności. Jak wynika z analiz ekspertów, 2013 będzie bardzo dobrym rokiem dla firmy Asus. Wzrosną nie tylko zyski, ale i udział w rynku.
Asus spodziewa się, że w 2013 roku liczba sprzedanych komputerów typu notebook wzrośnie z obecnych 22,3 milionów do 24 milionów. Biorąc pod uwagę, że ten segment powoli traci na rzecz tabletów i urządzeń mobilnych, jest to bardzo optymistyczna prognoza. Wyniki sprzedaży tabletów internetowych mają się prawie podwoić: z 6,3 miliona na 12 milionów. Gdyby Asusowi udało się sprzedać tyle „dachówek”, umocniłby swoją pozycję w peletonie liderów rynku. Rodzina hybryd z serii PadFone ma mieć w tym udział i osiągnąć pułap jednego miliona sprzedanych egzemplarzy. Wszystko wskazuje na to, że pierwsza generacje tego urządzenia przegrała w przedbiegach, ale przed drugą – a nawet trzecią! – przyszłość stoi otworem.
Tajwański koncern ma nadzieję, że łączna sprzedaż notebooków i tabletów w 2013 zagwarantuje mu drugie miejsce na podium. Pierwsze, od samego początku należące do Apple, jest obecnie niemożliwym do realizacji marzeniem każdego producenta elektroniki. Ambitne plany Asusa zweryfikuje czas. Przyglądając się bogatemu i ciągle powiększanemu portfolio tego twórcy, można uwierzyć w jego sukces.
via Tablet-News