Microsoft Surface to jedna z najgorętszych i najczęściej krytykowanych nowości tego roku. Podczas gdy zwolennicy (w tym ja sam) rozpływają się nad nowoczesnym wzornictwem jego obudowy i akcesoriów, przeciwnicy określają go mianem nie wartego swojej ceny „kastrata”. Argumentem, którego jak broni używają członkowie drugiego z obozów, jest platforma, w oparciu o którą pracuje Surface. Windows 8 RT to powstały na potrzeby energooszczędnych układów ARM wariant systemu Windows 8, którego baza programowa, z racji braku wsparcia dla aplikacji napisanych z myślą o poprzednich wersjach Windowsa i ograniczeniem instalacji nowych tylko do sklepu Windows Store, jest niewielka i uboga.
Mimo to, w Microsoft Surface jest coś, co skusiło tysiące klientów w Stanach Zjednoczonych. Jak wynika z informacji opublikowanej w witrynie internetowej oficjalnego sklepu Microsoft Store, 10,6-calowy tablet w wersji 32GB (499 dolarów) został wyprzedany. Konkretna liczba złożonych zamówień jest nieznana, ale spodziewamy się, że jest wysoka. W końcu Microsoft zlecił podwykonawcom produkcję 3-5 milionów egzemplarzy tabletów Surface. Na modele 32GB z etui Touch Cover (599 dolarów) i 64GB z Touch Cover (699 dolarów) klienci wciąż mogą składać zamówienia.
Tytułem uzupełnienia treści artykułu, przypomnę specyfikację tabletu Microsoft Surface RT. Wewnątrz jego kanciastej, odważnie zaprojektowanej obudowy umieszczono 10,6-calowy pojemnościowy ekran dotykowy Clear Type HD o rozdzielczości 1366 x 768 pikseli, czterordzeniowy procesor Nvidia Tegra 3, wcześniej wspomniany system Microsoft Windows RT, 2GB RAM, 32GB/64GB pamięci wewnętrznej na aplikacje i multimedia, dwa aparaty o jakości HD 720p, pełnowymiarowy port UBS 2.0, czytnik kart microSDXC, wyjście HDMI, moduły Wi-Fi oraz Bluetooth 3.0, akcelerometr, żyroskop, czujnik natężenia światła, złącze audio 3,5 mm oraz akumulator mający zagwarantować 8 godzin pracy.
via Tablet-News