Tym razem informacja, która jednych zaskoczy, a innych utwierdzi wyłącznie w tym, co można było przewidywać już od dłuższego czasu. Tajwański koncern HTC zapowiedział, że wycofuje się z rynku tabletów. Decyzja została podjęta po niepowodzeniach firmy w tym segmencie, nikłej sprzedaży urządzeń i braku pomysłu na sprzęt, który mógłby coś zmienić.
Ostatnimi czasy rynek tabletów bardzo się zmienił. Początkowo, po premierze iPada pierwszej generacji, wszyscy producenci chcieli spróbować zaistnieć i wypuszczali swoje produkty. Wśród nich był Hewlett Packard, który jakiś czas później wyprzedawał modele TouchPad za 99 dolarów, firma LG, która w portfolio ma jedynie jeden produkt – Swift Tab (Optimus Pad) czy właśnie HTC. Do gry włączyły się za to takie firmy, jak Amazon, Barnes & Noble czy samo Google.
Tajwański producent nieźle radzi sobie wśród smartfonowej konkurencji (sama jestem szczęśliwą posiadaczką jednego z jego modeli), jednak nie można powiedzieć tego samego w odniesieniu do tabletów. Na początku 2011 roku poznaliśmy HTC Flyer (7″) i wersję z 4G – Evo View 4G, później HTC Jetstream (10,1″), który nigdy nie był (i wygląda na to, że nie będzie) dostępny w Polsce.
Firma HTC postanowiła wstrzymać swoją działalność na rynku tabletów i zakończyć sprzedaż wspomnianych produktów. Nie jest to jednak ostateczna decyzja, która będzie miała wpływ na przyszłość producenta w tym segmencie. Jeden z przedstawicieli HTC, Jeff Gordon, stwierdził, że tajwański producent będzie się bacznie przyglądał temu, co dzieje się wśród tabletowej konkurencji i nie wyklucza, że kiedyś ponownie zagości na rynku tabletów.
Ma się to jednak stać dopiero w momencie, w którym HTC wpadnie na pomysł świetnego produktu, będącego w stanie wstrząsnąć interesującym nas segmentem rynku. Czy to w ogóle może się zdarzyć?