iPad jest najczęściej kupowanym tabletem internetowym na rynku i raczej nic nie zapowiada, by miało się to w najbliższym czasie zmienić. Kwartalnie Apple sprzedaje kilkanaście milionów sztuk swojego urządzenia (11,8 mln w pierwszym kwartale, 17 mln w drugim kwartale 2012 roku). To znacznie więcej od pozostałych producentów, których część nawet nie ujawnia poziomu sprzedaży swoich produktów…
Kanadyjski Reserach In Motion postanowił podzielić się takimi informacjami. W ciągu minionych trzech miesięcy producent sprzedał jedynie 130 tysięcy egzemplarzy BlackBerry PlayBook. Wychodzi więc na to, że Apple sprzedaje dziennie więcej iPadów (średnio ok. 188 tysięcy) niż RIM tabletów PlayBook kwartalnie. Porównanie tych liczb robi wrażenie.
Oczywiście należy zauważyć, że oba modele skierowane są do różnych grup odbiorców. RIM celuje raczej w przedsiębiorców – zwłaszcza tych, którzy korzystają ze smartfonów BlackBerry, podczas gdy Apple zależy na sprzedaży modelu w każdej grupie społecznej.
Warto wspomnieć, że RIM nie zostawia posiadaczy swoich urządzeń na pastwę losu. Co jakiś czas wydaje kolejne aktualizacje oprogramowania, które mają wpłynąć na wygodę użytkowania urządzeń. Ledwie wczoraj wydany został system PlayBook OS 2.1.