Podczas gdy my smacznie spaliśmy śniąc o jednorożcach, w Los Angeles odbyła się konferencja prasowa Microsoftu, na której zaprezentowano tablet Microsoft Surface. Plotki mówiły, że będzie to urządzenie pracujące w oparciu o zmodyfikowany system Windows Phone, 7-calowe, bardziej przypominające czytnik książek, niż tablet w pełnym tego słowa znaczeniu. Tymczasem Microsoft nas zaskoczył – Surface wydaje się wypełniać lukę rynkową pomiędzy tanimi „dachówkami” z Androidem a Apple iPadem. Dopiszcie do tego dobrą specyfikację i bardzo atrakcyjne wzornictwo, a otrzymacie urządzenie mogące trafić do serc wielu klientów.
Microsoft Surface będzie dostępny w dwóch wariantach: z systemem Windows 8 Pro i Windows 8 RT. Pierwszy z nich, dzięki wykonanemu w technologii 22nm procesorowi Intel IvyBridge i 10,6-calowemu ekranowi ze wsparciem dla rysika, będzie miał za zadanie dostarczyć użytkownikom „pełnie doświadczenie Windows”, czyli umożliwić pracę zarówno na interfejsie Metro, jak i na tradycyjnym komputerowym. Microsoft Surface w tej wersji będzie miał dysk o pojemności 64GB lub 128GB, porty USB 3.0, grubość wynoszącą 13,5 mm oraz wagę około 860 gramów.
Drugi model tabletu będzie mógł się pochwalić 10,6-calowym pojemnościowym ekranem dotykowym ClearType HD o nieznanej rozdzielczości, systemem Windows 8 RT, procesorem ARM (Tegra czy TI OMAP? jednak chip Nvidii – który? na razie nie wiadomo), 32GB lub 64GB pamięci wewnętrznej, wbudowaną stopką do postawienia oraz wykończoną tworzywem PVD, magnezowaną obudowę o grubości 9,3 mm i wadze 680 gramów.
Oficjalne wideo promocyjne
Tablet w akcji (via The Verge)
To nie wszystko. Jestem pewien, że kojarzycie Apple SmartCover dla iPada. Wygląda na to, że spodobało się ono Microsoftowi, który postanowił nieco je ulepszyć. W rezultacie powstało etui Touch Cover i Type Cover, które, pomimo niepozornych gabarytów (niewielka waga, 3 mm grubości), są nie tylko pokrywami chroniącą ekran, ale także pełnowymiarowymi klawiaturami z gładzikiem.
Znana marka i logo, atrakcyjny, doskonale komponujący z interfejsem Metro, wygląd, akcesoria, dobra specyfikacja – to wszystko złoży się na sukces tabletów Microsoft Surface. Urządzenia pojawią się na rynku we wrześniu i najprawdopodobniej dopiero wtedy poznamy ich ceny. Jeżeli będą konkurencyjne, na rynku może dokonać się mały przewrót.
via PhoneArena