Jak wynika z raportu publikowanego wczoraj przez firmę analityczną ABI Research, Apple iPad wciąż trzyma w garści lwią część rynku tabletów internetowych i nie pozwala zbliżyć się do siebie konkurencji.
W pierwszym kwartale 2012 do klientów trafiło 11,8 milionów tabletów Apple, co jest 11-krotnie lepszym wynikiem od zajmującego drugie miejsce w peletonie Samsunga. W ciągu pierwszych trzech miesięcy nowego roku koreański producent sprzedał 1,1 miliona urządzeń i pokonał Amazon i jego Kindle Fire, którego popularność zaczęła spadać po bardzo dobrym kwartale świątecznym.
Jeff Orr, dyrektor do spraw badań konsumenckich w ABI Research, widzi podobieństwo w zachowaniu rynku tabletów internetowych i telefonów komórkowych. W dziedzinie słuchawek prym wiodą Apple i Samsung i stoją twardo, podczas gdy wyniki sprzedaży konkurencji nieustannie rosną i maleją, nie pozwalając jej na zajęcie mocnej pozycji.
Apple sprzedaje 8-krotnie więcej tabletów z modemem 3G/4G niż Samsung. Mimo to, znakomita większość klientów woli urządzenia wyposażone wyłącznie w moduł Wi-Fi. Przyczyną tego zjawiska może być niższa cena modeli bez możliwości połączenia się z siecią komórkową i nieatrakcyjność ofert operatorów. Mówiąc o iPadach, nie mógłbym nie wspomnieć o pewnej ciekawostce. Od momentu wprowadzenia pierwszej generacji tabletu w 2010 roku, na całym świecie do sklepów i rąk klientów trafiło 67 milionów iPadów.
Pierwszy kwartał 2012 wykazał 33-procentowy spadek sprzedaży tabletów internetowych w porównaniu do ostatniego kwartału 2011 roku, lecz 185-procentowy wzrost sektorowy w skali roku. Krótko mówiąc, rynek dynamicznie się rozwija, a dzięki zapowiedzianym na jesień i zimę premierom „dachówek” z systemem Windows 8, jeszcze nabierze tempa.
via Apple Insider