Asus Padfone niewątpliwie należy do najciekawszych urządzeń elektronicznych, które możemy znaleźć na rynku (no dobra, może przesadziłam, jeszcze nie jest dostępny w sprzedaży ani w Ameryce, ani w Europie). Jego sercem zawierającym procesor jest smartfon, który można włożyć we wnękę tabletu, do niego natomiast podłączyć stację dokującą. I żeby jeszcze tego było mało, połączenia telefoniczne można wykonywać przez stylus dołączany do zestawu, pełniący funkcję słuchawki Bluetooth – bajer; pamiętam jak dziś zdziwienie wszystkich, jak na konferencji w Barcelonie Jonney Shih zadzwonił z takiego akcesorium do przedstawiciela firmy Qualcomm… Ale do rzeczy. W sieci pojawiły się dziś informacje, jakoby Asus miał pracować nad kolejną generacją hybrydy, Asusem Padfone 2 4G.
Slajdy, które widzicie w tym wpisie, pochodzą z prezentacji przygotowanej przez Asusa. Z jednego z nich teoretycznie wynika, że tajwański koncern ma w rękawie kolejnego asa: Padfone 2 4G. Specjalnie użyłam słowa „teoretycznie”, bo:
– po pierwsze: Asus zapowiadał, że Padfone z LTE 4G zadebiutuje na rynku później niż wersja bez tej łączności, a dokładniej mówiąc – w trzecim kwartale. I to też właśnie może oznaczać pojawienie się na slajdzie „Padfone2 4G”;
– po drugie: nie podoba mi się zapis nazw obu urządzeń „Padfone1” i „Padfone2”. Gdyby miała to być kolejna generacja tego urządzenia, pierwsza by była po prostu „Padfone”, druga „Padfone 2” – ale może się mylę…;
– jeśli znajdziecie jakieś „po trzecie” chętnie się z tym zapoznam w komentarzach poniżej.
Wcale bym się jednak nie zdziwiła, gdyby faktycznie okazało się, że Asus już rozpoczął prace nad kolejną generacją swojej hybrydy. Patrząc na poczynania związane z kilkoma wersjami tabletów, do których można podłączyć stacje dokujące (Transformer, Transformer Prime, Transformer Pad 300, Transformer Pad Infinity 700…), jest to całkiem prawdopodobny scenariusz.
Z poniższego slajdu natomiast dowiadujemy się, że Asus sprzedał w ciągu drugiego kwartału ubiegłego roku jedynie 400 tysięcy sztuk tabletów, a w analogicznym okresie roku bieżącego zamierza ten wynik potroić – tajwański producent przewiduje, że sprzeda 1,2 mln urządzeń.