I stało się! Kilka chwil temu zakończyła się oficjalna prezentacja najnowszego tabletu Apple, którego nazwa była skrzętnie skrywana od dłuższego czasu i, co ciekawe, sam koncern spod znaku nadgryzionego jabłka na konferencji nie chciał od razu jej ujawnić, bo – jak się okazało – takowej nie ma. Jest po prostu nowy iPad.
Najważniejsze parametry nowego iPada:
– ekran Retina, 9.7″, IPS, 2048 x 1536 pikseli, 264 ppi,
– dwurdzeniowy procesor Apple A5X z czterordzeniową grafiką,
– aparat o rozdzielczości 5 Mpix z nagrywaniem w Full HD (1080p),
– kamerka do połączeń wideo,
– WiFi,
– Bluetooth 4.0,
– akcelerometr, żyroskop,
– cyfrowy kompas,
– aGPS,
– bateria: 10 godzin pracy, 9 godzin z 4G,
– 3.5 jack audio,
– 30-pinowy port do ładowania,
– wymiary: 241,2 x 185,7 x 9,4 mm,
– waga: 652 g (662 z 4G).
Najważniejsza w tym wszystkim jest chyba cena nowego iPada, która… wynosi dokładnie tyle samo, ile w momencie premiery dwóch poprzednich generacji tabletów Apple!
Koszt tabletu w poszczególnych wersjach to:
– 16GB: 499 dolarów,
– 32GB: 599 dolarów,
– 64GB: 699 dolarów.
Wersja z LTE będzie oczywiście odpowiednio droższa:
– 16GB: 629 dolarów,
– 32GB: 729 dolarów,
– 64GB: 829 dolarów.
Standardowo pojawienie się nowej generacji tabletu powoduje obniżenie cen starej:
Rynkowa premiera najnowszego tabletu Apple będzie miała miejsce w pierwszych krajach 16 marca, co potwierdza wcześniejsze plotki. Jak się możecie domyślać, wśród nich nie ma Polski. Ale! 23 marca będzie już w Polsce, ledwie tydzień później.
Reklama nowego iPada:
Wszystkim, którzy śledzili naszą relację z eventu Apple serdecznie dziękuję – było nas prawie tysiąc! :)
Warto nadmienić, że jest już dostępna aktualizacja systemu – iOS 5.1.