Aktualnie rynek tabletów zdominowany jest przez system iOS od Apple, o czym świadczy chociażby fakt, iż 2/3 wszystkich sprzedanych w trzecim kwartale 2011 roku tabletów, to właśnie iPady – pierwszej i drugiej generacji. Google robi dobrą minę do złej gry i stara się ze wszystkich sił, by Android dogonił iOS pod względem popularności. I choć jest to bardzo trudne zadanie, z każdym kwartałem radzi sobie coraz lepiej.
Jeszcze półtora roku temu iPad był zdecydowanym monopolistą na rynku. Dopiero z czasem zaczął tracić coraz to większe kawałki tabletowego tortu na rzecz Androida. Możliwość rywalizacji z iPadem wśród tabletów internetowych, a co za tym idzie – rozszerzenia swojej oferty o kolejne ciekawe urządzenia, została dostrzeżona przez takich producentów, jak Samsung, Asus, Acer, HTC i wielu innych. To właśnie spowodowało wysyp tabletów pracujących pod kontrolą „Zielonego Robota”, które mieliśmy okazję poznać w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Nie oznacza to jednak, że Android jest w stanie dorównać iOS. Wyniki badań rynku przeprowadzonych przez firmę DisplaySearch wskazują na bezsprzeczną dominację na rynku przez najbliższych 6 lat. Poniższy wykres pokazuje, że w tym czasie liczba tabletów sprzedanych na świecie w 2017 roku sięgnie 330 milionów urządzeń, czego nawet nie da się porównywać z aktualnymi… 60 milionami. Wraz z rosnącą konkurencją wśród producentów tabletów możemy liczyć na rozwój tego segmentu rynku.
Warto wspomnieć o jeszcze jednej kwestii, na którą zwraca uwagę przytoczona wyżej firma DisplaySearch. Według jej badań, premiera Windows 8 spowoduje wzrost liczby urządzeń o architekturze x86. Nie będzie to jednak wystarczająca ilość, by przez te 6 lat chociaż trochę zbliżyć się do konkurencji. Systemy działające na tabletach z procesorami ARM jeszcze przez wiele lat będą rządzić rynkiem i wyznaczać trendy w tej dziedzinie.