Mam niestety nie najlepsze wieści dla fanów Motoroli Xoom i systemu Honeycomb. Jak donosi w tej chwili kilka serwisów internetowych sprzedaż Motoroli Xoom jest na razie bardzo rozczarowująca. Pomimo lepszych parametrów technicznych niż jej dotychczasowy konkurent (iPad) oraz prowadzonej już od jakiegoś czasu akcji reklamowej tablet sprzedaje się bardzo kiepsko. Nie pomogła wyższa rozdzielczość ekranu, nowoczesny system operacyjny. Nie pomogły, a wręcz zaszkodziły sprzedaży, reklamowane od początku funkcje tabletu (czytnik kart SD, obsługa sieci 4G i wsparcie dla technologii Flash), których użytkownicy nie mają do dziś dnia.
Kolejnym problemem na drodze Xoom’a do domów użytkowników jest cena. Choć jest nie wiele droższy od porównywalnego iPada/iPada 2 to w świadomości konsumentów jego cena (prawie $800) jest wręcz kosmiczna. W świadomości przeciętnego nabywcy tablet firmy Apple kosztuje $500. To bardzo poważny problem bo dla potencjalnego nabywcy Xoom przedstawia się jako bardzo drogi i nawet nie bywa rozważany jako potencjalny zakup.
Wg jednego z analityków (Peter Misek z firmy Jefferies & Company) uważa, że Motorola będzie zmuszona zmniejszyć lub całkowicie wstrzymać produkcję tabletu (co prawdopodobnie już nastąpiło). Szefostwo firmy (Motorola Mobility) zdaje sobie sprawę z sytuacji. Zgodnie z opinią analityka tańsze wersje tabletu są w trakcie przygotowania a Motorola powinna być gotowa prawie zrezygnować z zysku jeśli ma zamiar zaistnieć na rynku równolegle do iPada 2.
Na tym tle nie dziwi kolejne doniesienie, tym razem portalu Business Insider. Wedle jednego z analityków (przeprowadził wywiad z 80-cioma salonami punktami sprzedaży) Motorola sprzedaje średnio 2 tablety dziennie w salonie Verizon (do tego należałoby doliczyć jakiś % składający się na sprzedaż w sieci BestBuy – T.G.). To daje kwartalnie liczbę około 300000 sztuk. Dla porównania przewiduje się, że iPad 2 sprzeda się w obecny weekend (pierwsze 2 i 1/2 dnia sprzedaży) w liczbie ok. 600000 sztuk. Jedyną dobrą informacja, którą analityk przekazał to to, że wbrew pozorom zadowolenie klientów musi być wysokie bo nie zanotowano dużej ilości zwrotów urządzenia.
Na koniec dobra wiadomość (prawie). Już za 7 dni, tj. 18.03.2011 firma Adobe przedstawi nową wersję swojego „odtwarzacza” Flash dla systemu Android. Jedyną łyżką dziegciu w tym doniesieniu jest to, że choć dla Androida 2.2 i 2.3 będzie to wersja finalna (choć nie zw wszystkimi funkcjami), to dla Androida 3.0.1 będzie to na razie wersja beta. Kiedy pojawi się wersja docelowa nie wiadomo.
Cóż… przyszłość nie tylko Xoom’a ale i pozostałych tabletów z Honeycomb (które, przecież mają kosztować bardzo podobnie) na razie nie rysuje się w różowych barwach. Jeśli Google i producenci urządzeń chcą konkurować z Apple potrzebne są dwie rzeczy. Szybko połatany i poprawiony system na tablety oraz odpowiednia cena.