Okazuje się, że HTC Flyer to nie jedyny tablet, który jest oczkiem w głowie producenta, przez co dziennikarze nie mogą z nim pobyć sam na sam. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku Hewlett Packard, a dokładniej pierwszego tabletu firmy – HP TouchPad. Na MWC 2011 w miejscu wydzielonym dla HP zorganizowano dwa stoiska, na których przedstawiciele producenta przedstawiają tablet szerszej publiczności.
Niestety, nie można go wziąć do ręki, pooglądać z bliska i trochę potestować. Sama byłam świadkiem, jak jeden z dziennikarzy wyciągnął rękę w kierunku urządzenia chcąc go dotknąć – od razu padło zdecydowane „don’t touch!„. Dlaczego HP tak postępuje? Może coś jest niedopracowane i obawia się, że wyjdzie to na jaw?
Jakkolwiek by nie było, szkoda, że HP nie udostępniło kilku sztuk TouchPada, by móc się z nim trochę bliżej zapoznać. Poniżej znajdziecie wideo nakręcone podczas jednej z krótkich prezentacji tabletu (w języku angielskim).
Zanim jednak obejrzycie filmik, krótkie przypomnienie specyfikacji urządzenia przypominającego iPada (nie wiem jak Wam, ale mi bardzo…). HP TouchPad został wyposażony w ekran 9,7” o rozdzielczości 1024 x 768 pikseli, dwurdzeniowy procesor Snapdragon 1,2 GHz, 3G, WiFi, GPS oraz kamerkę 1,3 Mpix. Całość pracuje w oparciu o WebOS 3.0. Więcej na temat parametrów technicznych modelu znajdziecie tutaj.
Według wcześniejszych informacji cena tabletu HP TouchPad ma wynosić 699 dolarów (nieco mniej od Xoom – 799 dolarów i trochę mniej od iPada 32GB + 3G – 729 dolarów. Ale czy jest to dobra cena? W odpowiedzi na to pytanie powinno Wam pomóc poniższe wideo: