Dziś na stronie BBC ukazał się wywiad z „nowym” prezesem HP. Wywiad odbył się na wyłączność BBC przy okazji wizyty prezesa na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. Leo Apotheker został mianowany na stanowisko 4 miesiące temu i jego polityka ma sprawić, że gigant znów wróci na ścieżkę rosnących profitów.
Ostatnie czasy nie są dla HP najlepsze. Poprzedni prezes odszedł z firmy w świetle dwuznacznych plotek i skandalu, a w zeszłym tygodniu firma wymieniła aż pięciu członków zarządu firmy. Gdy dołożymy do tego obraz firmy HP jaki mają w głowie konsumenci, czyli że HP to jeden ze starych „gigantów”. Firma, której produkty kupujemy, bo musimy, a nie dlatego, że chcemy oraz opóźnienia w dostawach zapowiadanych nowości (czytaj HP Slate) przestaje być dziwne, przez co akcje HP tracą na wartości. Nowy szef obiecuje to zmienić a to dla nas, czytelników tabletowo.pl, oznacza kolejne informacje (i obiecanki) dotyczące między innymi tabletów.
Jednym z zamierzeń nowego zarządzającego jest sprawienie aby firma HP i jej produkty były postrzegane na równi z Apple – HP chce być COOL. Droga do tego ma być przewodzenie obecnej rewolucji, która według Pana Apothekera odbywa się w świecie IT właśnie teraz. To HP może połączyć hardware, software, internet, łącza, pomysły i idee w jedną całość w swoich produktach i przewodzić tej rewolucji.
Koniec z wielkimi premierami produktów, których firma nie ma. Koniec z zapowiadaniem produktów, które – gdy w końcu trafiają do sprzedaży – są przestarzałe w stosunku do konkurencji. Od teraz, gdy HP ogłosi premierę urządzenia oznaczać to będzie, że produkt ten w ciągu kilku tygodni powędruje do klientów.
Pierwszy raz będziemy mieli okazję sprawdzić te słowa już niedługo. 9 lutego zapowiadane będą nowe produkty HP, są spore szanse, że wreszcie światło dzienne ujrzą długo oczekiwane przez nas tablety z oparte o system przejętego przez HP Palm’a. Jeśli wierzyć prezesowi to z końcem marca (może początkiem kwietnia) moglibyśmy oczekiwać pojawienia się ich w sklepach.
„I hope one day people will say 'this is as cool as HP’, not 'as cool as Apple'”
Nowe produkty HP mają mieć świetny design, być intuicyjne w użyciu i dostarczać wyjątkowych doznań użytkownikowi (brzmi i dwuznacznie i zachęcająco jednocześnie! :-)). Co więcej, wg. serwisu Engadget impreza organizowana 9 lutego ma być tylko początkiem. Nieco później odbędzie się kolejne spotkanie z prasą – już 14 marca.
No cóż… zobaczymy. Zapowiedzi brzmią groźnie i możemy (my, konsumenci) życzyć HP tylko sukcesów.