Lampka nocna Philips Hue Twilight
Lampka nocna Philips Hue Twilight (źródło: Signify)

Żarówki Philips Hue wariują. Bunt maszyn?

Czy Twoje żarówki Philips Hue włączają 100% jasności nawet wtedy, gdy je ściemnisz? Te urządzenia nie oszalały, to błąd zaimplementowanego przez Signify kodu łączącego je ze standardem Matter. Kiedy producent rozwiąże problem i jak sobie z nim poradzić, zanim nadejdzie aktualizacja?

Światła Philips Hue nagle „oślepiają” użytkowników

Jeśli jesteś posiadaczem żarówek Philips Hue, może okazać się, że te inteligentne światła Cię zaskoczą (lub już to zrobiły). W ostatnim czasie te smart urządzenia postanowiły losowo i samodzielnie uruchamiać oświetlenie na najwyższą z możliwych jasności nawet wtedy, gdy użytkownik podejmie decyzję o ich ściemnieniu. Sporo osób zabrało już głos w tej sprawie na Reddicie – wątek powstał ponad dwa tygodnie temu.

Lampka nocna Philips Hue Twilight
Lampka nocna Philips Hue Twilight (źródło: Signify)

The Verge skontaktowało się z firmą Singify, aby dowiedzieć się, co jest przyczyną takiego irytującego użytkowników procesu i w jaki sposób można mu zaradzić. Przedsiębiorstwo znalazło już powód kłopotliwego zjawiska. Jak twierdzi marka, sytuacja dotyczy niewielkiego odsetka użytkowników, a sam problem pojawił się z interoperacyjnością ze standardem inteligentnego domu Matter.

Signify tłumaczy, że wykryte przez Matter zakłócenia radiowe są rozpoznawane w sposób błędny. System Smart Home wykrywa je jako przełączanie się pomiędzy zasilaniem przełączników starszego typu, które były odpowiedzialne za zwiększenie jasności do maksymalnego poziomu.

Problem leży po stronie Signify, a nie standardu Matter

Odpowiedzialność za losowe zwiększanie jasności żarówek i innych produktów Philips Hue do 100% nie spada na Matter. Według CSA (ang. Connectivity Standards Alliance), czyli instytucji odpowiedzialnej za tworzenie tego standardu dla inteligentnego domu, problem leży po stronie konkretnego producenta oraz jest związany z jego implementacją kodu. Oznacza to, że posiadacze sprzętów oświetleniowych innych marek nie borykają się z podobnymi kłopotami.

Signify aktualnie pracuje nad rozwiązaniem problemu i twierdzi, że w przyszłym tygodniu ma zostać zażegnany. Jeśli jednak nie chcesz czekać na aktualizację, producent podpowiada inne rozwiązanie. Użytkownik może odłączyć mostek Hue Bridge od standardu Matter – należy tego dokonać dwupoziomowo: w ustawieniach smartfona oraz używanej aplikacji kontrolera Matter.